söndag 12 oktober 2014

Tja tja Bloggen!

Crave you - Adventure Club

Yuna - Lullabies (Adventure Club)
Max Elto OF The Sun (Adventure Club Remix)

vad gör musiken bra
Det jag tycker är bra med deras musik är att den inte är lika dan som alla andra låtar. Dom är kända för sinna high-pitched female vocals with electronic sounds and heavy dropps. Aså att dom använder sig av kvinnliga röster, Datormusik och tunga dropp. Det dom också gör bra är att dom kan få in ett lugn i låten också det gör så man kan lyssna på deras låtar när man bara vill mysa och ta det lugnt.

personligt minne
Crave you var den första låten jag hörde av Adventure Club och det är än av minna favoritlåtar fortfarande. Jag hörde den när jag var inne på en hemsida som heter SoundCloud. Det är som youtube fast bara för musik där man kan laddaren musik gratis på laglig sätt. Men det va mer den låten som startade min inriktning till EDM musik. (Electric Dance Music).








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar