torsdag 28 maj 2015

konstfilm

Bild från vår konstfilm.
*********************

Vårt budskap med den här konstfilmen är att vår samhälle är ganska grått och tråkigt. 
Det som var gränsöverskridande var att Linus skulle gå runt och måla olaglig och det bryter mot normen. för att få fram meningen/budskapen i filmen kunde vi ha filmat olika platser och jag lägga ner mer på att redigera och lägga till effekter. 

Min roll i den här upg. var att redigera och klippa ihop våran stop motion film jag la in musik som jag hade letat upp från youtube. Det var en non-copyright låt. jag klippte i den o gjorde om den lite så jag inte skulle få en strike för att ladda ner låten och om jag tänkte lägga upp den på youtube eller någon annan socialmedia platform. linus va den filmen handla om, sebbe filmade och var resigör och kom på iderna. jag hjälpte han lite med kamera vinklar och måla o sätta upp ljus och tavlan o duken så linus kund måla på dom och tvätta penslarna.   

Vi kunde ha använt sprayburkar eller någon annan slags sätt aty måla för det va ganska jobbigt och gick långsamt när man skulle måla. sprayburkar går mycket fortare att måla med. Vi kunde också ha gjort filmen i vanliga film format men vi valde ju att göra en stop motion för den funkade så bra när vi målade. det blev som det målade sig själv istället frö om Linus skulle måla allt. 

Vi tänkte vara utomhus och måla på en stor duk men vi kunde inte få upp den för materialet som skulle hålla upp den var inte tillräckligt starkt. Så vi gick in och satte upp duken för där fanns det tillräckligt bra saker för att hänga upp dom. Ja vi försökte så bra vi kan men det skulle ha blivit bättre om vi kunde vara utomhus. om vi hade mer tid på oss skulle det ge oss tid att skaffa rätt saker så vi kunde sätta upp duken utomhus och ge oss mer tid att redigera. 

Det jag är nöjd men det är inte mycket. det strulade med vädret och materialet så den blev inte precis som vi ville. vi hade lite för höga förväntningar men det blev väll ok. Om jag fick ändra något skulle det vara att göra den längre och med detaljerad och ha en djupare mening och beskriva vad vi ville framföra.

Om jag var den som bestämde skulle den inte handla om att linus målade på en duk o en tavla. jag skulle ha kommit med iden att måla på en människa. det är mer konstigt och konst är konstigt. allt som är normalt inom konst blir tråkigt.

Om jag inte hade varit delaktig i grupp upg skulle den nog inte bli färdig. Jag har mer kunskap inom redigering och sånt för jag hållt på med det på lite på min fritid. Jag tror mina grupp medlemmar är ganska nöjda med att jag är med i deras grupp. För att 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar