onsdag 28 januari 2015

Skissen på a fishen


A fish!


Med motivet på affischen vill jag skapa nyfikenhet o spänning. 
och väcka lust och nyfikenhet att läsa en spännande o intressant bok. 
Och visa att det är coolt att läsa.
Motivet riktar sig till framförallt killar då temat är gameinspirerat. Killar är den målgrupp som enligt massmedia som läser minst o kanske främst läser texter de möter på spel och internet. Det svarta och gangster lika uttrycket ska få målgruppen att inspireras och att vilja låna en spännande bok o upptäcka litteraturens fördelar.

planering
1. först så försökte jag hitta ett ordspråk som skulle passa bra till bladen som jag skulle göra igenom att googla. 
2. så ritade jag en skiss med papper och penna. jag gjorde 2st olika skisser som ni kan se längre ner på sidan.    Minna tankar om affischen va att jag ville göra den clean och spännande. Jag ville också få med film och spel intresserade människorna skulle fångas av bilderna. Jag vände mig till dom ungdomar som går i NTI skolan.
Med texten tänkte jag skulle passa ihop med Matrix reflektionen i mannens glasögon. texten placerade jag senare jag bredvid gubben. texten upprepas flera gånger och fyller hela sidan. sen markerade jag olika ord från varje mening så den bildarcitatet.
3. Jag valde times newroman med normal och fet stil.
   
Skiss 1


Skiss 2


Utvärdering!

det jag ändrade va att jag först ville ha texten i hans glasögon men jag kände inte att jag hade kunskapen för att fixa den biten så jag placerade den bredvid istället. Mannen som ni ser på bilden skulle ju egentligen vara i hel bild så hela hans ansikte är med men jag gillade iden med att hans halva anskite skulle vara med istället. det blev mer mystiskt då. skissen på affischen blev inte som slut resultatet. Jag tyckte slutresultatet blev bättre och när jag jobba med photoshop så lärde jag mig en del saker jag kan använda mig av i andra bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar